Türkçülüğün kurucularından kabul edilen Yusuf Akçura'nın yazıları arasında yer alan ve Türk milliyetçiliğine ait literatür içinde klasikleşen “Üç Tarz-ı Siyaset” başlıklı makalesinin yankıları günümüzde de devam etmektedir. Üç Tarz-ı Siyaset'i bu kadar önemli kılan ve tartışma yaratan husus, yazının Osmanlılık, Türkçülük ve İslamcılık fikirlerinin Osmanlı aydınları tarafından henüz tam olarak idrak edilemediği bir dönemde çıkması, yani çağının ilerisinde olması ile ilgilidir. Üç Tarz-ı Siyaset üç ana başlık üzerine kuruludur: 1. Müslüman ve gayrimüslim bütün tebaası ile bir Osmanlı milleti yaratma fikri; 2. İslam'a dayalı bir Osmanlı Devleti inşa etme fikri; 3. Irka dayalı bir ulusçuluk meydana getirme fikri. Bütün bu fikirlerin Osmanlının bekası açısından irdelenmesi makalenin özünü oluşturmaktadır. Akçura, makalesinde Osmanlılık, Türkçülük ve İslamcılık fikirlerini Osmanlı Devleti'nin bekası açısından mukayeseye tabi tutarak Türk gazetesinden bunlardan hangisinin daha makul olduğu sorularına cevap aramaktadır.
Türkçülüğün kurucularından kabul edilen Yusuf Akçura'nın yazıları arasında yer alan ve Türk milliyetçiliğine ait literatür içinde klasikleşen “Üç Tarz-ı Siyaset” başlıklı makalesinin yankıları günümüzde de devam etmektedir. Üç Tarz-ı Siyaset'i bu kadar önemli kılan ve tartışma yaratan husus, yazının Osmanlılık, Türkçülük ve İslamcılık fikirlerinin Osmanlı aydınları tarafından henüz tam olarak idrak edilemediği bir dönemde çıkması, yani çağının ilerisinde olması ile ilgilidir. Üç Tarz-ı Siyaset üç ana başlık üzerine kuruludur: 1. Müslüman ve gayrimüslim bütün tebaası ile bir Osmanlı milleti yaratma fikri; 2. İslam'a dayalı bir Osmanlı Devleti inşa etme fikri; 3. Irka dayalı bir ulusçuluk meydana getirme fikri. Bütün bu fikirlerin Osmanlının bekası açısından irdelenmesi makalenin özünü oluşturmaktadır. Akçura, makalesinde Osmanlılık, Türkçülük ve İslamcılık fikirlerini Osmanlı Devleti'nin bekası açısından mukayeseye tabi tutarak Türk gazetesinden bunlardan hangisinin daha makul olduğu sorularına cevap aramaktadır.