“Hayat beni iki toplumlu, iki dilli, tek bölgeli kıldı. Kıbrıs'ınbütününün insanıyım. ‘Biz' dediğimde Mehmet ile Yannis,Ayşe ile Maria aynı anda aklıma düşer. Onların hassasiyetleri,özgüllükleri, kültürleri ve çıkarları bende ortak ve birdir. Fakatbenim kendimden saydığım insan toplulukları, ‘biz' ve ‘onlar'karşıtlığı içinde yaşıyorlar. Birbirini değersizleştirmeye,kavga ve rekabet etmeye devam ediyorlar. Benim aynı andahem içlerinde ve aralarında olmam, hem de ‘biz' ve ‘onların'ötesini aramam, bu sürtüşmeden fırlayan kıvılcımlarınüstüme sıçramasına yol açıyor. Ve biliyorum ki, Oliki Kipros/Bütün Kıbrıs aşamasına geçilmedikçe, bu durum devam edipgidecek... Avrupa Parlamentosuna seçilmem (2019) bu açıdanfazla bir şeyi değiştirmedi. Kıbrıs'ta olduğu gibi, UluslarAvrupa'sında da varlığımı ulus-ötesi çıplak bir vatandaş olarak
sürdürüyorum...”
Niyazi Kızılyürek, Ulus Kaçağı'nda, ülkesi milliyetçiliğin bölücüçağrısının peşinden sancılar içinde sürüklendiğinde, bu çağrıyauymayan, bu nedenle iki yanda hep öteki, başka, yabancı kalanbir bölünmüş kimliğin hikâyesini anlatıyor.
“Hayat beni iki toplumlu, iki dilli, tek bölgeli kıldı. Kıbrıs'ınbütününün insanıyım. ‘Biz' dediğimde Mehmet ile Yannis,Ayşe ile Maria aynı anda aklıma düşer. Onların hassasiyetleri,özgüllükleri, kültürleri ve çıkarları bende ortak ve birdir. Fakatbenim kendimden saydığım insan toplulukları, ‘biz' ve ‘onlar'karşıtlığı içinde yaşıyorlar. Birbirini değersizleştirmeye,kavga ve rekabet etmeye devam ediyorlar. Benim aynı andahem içlerinde ve aralarında olmam, hem de ‘biz' ve ‘onların'ötesini aramam, bu sürtüşmeden fırlayan kıvılcımlarınüstüme sıçramasına yol açıyor. Ve biliyorum ki, Oliki Kipros/Bütün Kıbrıs aşamasına geçilmedikçe, bu durum devam edipgidecek... Avrupa Parlamentosuna seçilmem (2019) bu açıdanfazla bir şeyi değiştirmedi. Kıbrıs'ta olduğu gibi, UluslarAvrupa'sında da varlığımı ulus-ötesi çıplak bir vatandaş olarak
sürdürüyorum...”
Niyazi Kızılyürek, Ulus Kaçağı'nda, ülkesi milliyetçiliğin bölücüçağrısının peşinden sancılar içinde sürüklendiğinde, bu çağrıyauymayan, bu nedenle iki yanda hep öteki, başka, yabancı kalanbir bölünmüş kimliğin hikâyesini anlatıyor.