Bu çalışma ile Türk din mûsikîsi formlarını içerisinde barındıran Uşşâkî Âsitânesi’nin Türk din mûsikîsi uygulamalarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Cumhuriyet döneminde Uşşâkî Âsitânesi’nin devamı niteliğinde olan Uşşâkî Vakfı’nın Türk din mûsikîsi formlarını âsitânede aktif kullanmasından dolayı arşiv taramaları, mülâkâtlar ve gözlemler yapılmış ve Türk din mûsikîsi ile ilişkisi saptanmıştır. Zikir tertiplerinde icrâ edilen formlar ve âsitâneye ait besteli özgün ilâhilere çalışmada yer verilmiştir. Ayrıca tevhid, salâvât, kasîde, naat, mevlevî âyini, nefes, mersiye vb. formların Uşşâkî Âsitânesi’nde icrâ edildiği görülmüştür. Uşşâkî Âsitânesi’nde meşklerde, özel gün ve gecelerdeki merâsimlerde Türk din mûsikîsinin kullanıldığı unsurlara da değinilmiştir. Güftesi ya da bestesi Uşşâkîliğe müntesip güftekâr ve bestekârdan olduğu tespit edilen bestelere ve ilk defa bu çalışmayla yayınlanacak olan ilâhilerin notasına da yer verilmiştir.
Bu çalışma ile Türk din mûsikîsi formlarını içerisinde barındıran Uşşâkî Âsitânesi’nin Türk din mûsikîsi uygulamalarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Cumhuriyet döneminde Uşşâkî Âsitânesi’nin devamı niteliğinde olan Uşşâkî Vakfı’nın Türk din mûsikîsi formlarını âsitânede aktif kullanmasından dolayı arşiv taramaları, mülâkâtlar ve gözlemler yapılmış ve Türk din mûsikîsi ile ilişkisi saptanmıştır. Zikir tertiplerinde icrâ edilen formlar ve âsitâneye ait besteli özgün ilâhilere çalışmada yer verilmiştir. Ayrıca tevhid, salâvât, kasîde, naat, mevlevî âyini, nefes, mersiye vb. formların Uşşâkî Âsitânesi’nde icrâ edildiği görülmüştür. Uşşâkî Âsitânesi’nde meşklerde, özel gün ve gecelerdeki merâsimlerde Türk din mûsikîsinin kullanıldığı unsurlara da değinilmiştir. Güftesi ya da bestesi Uşşâkîliğe müntesip güftekâr ve bestekârdan olduğu tespit edilen bestelere ve ilk defa bu çalışmayla yayınlanacak olan ilâhilerin notasına da yer verilmiştir.