Üvercinka, nerdeyse üç ay sonra, yine ülkenin boğucu sorunlarıyla kültür ve edebiyatın yakıcı işlevi ve ereğinin gündemini harmanlayarak yaşamın tok sesli çağrısıyla geldi: Arkadaşlar uykulardan uyansın! Bir halk türküsünün bu dizesine yazıda ateşi verense, Fransız şiirinin 68 Kuşağı temsilcilerinden Jean-Pierre Simeon... Şair, Şiire Kısa Övgü manifestosunu, «Nihayet şiiri bir pusula olarak, gerçekliğin anlamı kabul etmek zamanıdır» vurgusuyla noktalarken, doğayı tüm varlıklarıyla, insanıysa tüm varoluşu ve bilinciyle tüketerek paraya çevirme derdindeki kapitalizmin dijital donanımlı Yeni Ortaçağ'da koçbaşı görevini üstlenen postmodernizmi küle döndürüyor. Derginin kapak tema'sını «Mamak Resimleri» şiiriyle somutlayan Tuncer Gönen, çağrıyı şiirin uzanabildiği bütün yüreklere iletiyor.
Birgül Göker Perdisa, «Assange'ın İthaka'ya Dönüş Mücadelesi» yazısında, oligarşinin insanlıktan gizlediği hakikatleri 21. yy'ın Promete'si olarak insanlığa armağan eden Julian Assange'ın çilesini dile getiriyor. Aynı bağlamda Seyyit Nezir, «Dijital Donanımlı Yeni Ortaçağ’da Zihinler Karışık, İşler Bulanık» yazısında, basındaki «yazma ve yayımlama özgürlüğü tartışmalarını» Üvercinka'ya ilmekliyor. Ali Sirmen ve Faruk Bildirici arasında, Akbelen Direnişi günlerinde –basın ve yayın özgürlüğünün özü ve hukukuna ilişkin– başlayıp süren tartışmayı Soner Yalçın, «yeni habercilik anlayışının» ihtiyacı olarak değerlendirmişti. Nezir, Üvercinka'nın sürekli yazarı Osman Çutsay'ın yazısına bu sayıda yer veremeyişine bu tartışmalar kapsamında gerekçe ararken, dergiyi, uzaması ve yeni boyutlar edinmesi beklenen polemiğin uzağında tutmaya çalışıyor. Necdet Arslan, «En Korkuncu Yazarların Susmasıdır» başlıklı bu ayki 'Derkenar' notlarında konuyu edebiyat düzleminde çok yönlü olarak sergiliyor.
Halûk Cengiz, Cumhuriyet edebiyatının 100. yılına giriş niteliğindeki yazısında, «Herkesin Kanonu Kendince» başlığıyla konuyu kapsamlı biçimde irdelemenin ölçülerini belirlemeye çalışıyor. Bu arada, Selahattin Bağdatlı'nın «Orhan Veli Kanık» incelemesi, Cumhuriyet şiirinin en önemli atılımını ana çizgileriyle veriyor. Erol Ertuğrul'un «Unutulmuş Şiirler» yazısında Cahit Külebi, Oktay Akbal, Sami Karaören anılarıyla bütünleyici yansımalar getiriyor. Berkiz Berksoy, «Çağdaş Yaşam 17. Cumhuriyet Ödülü Kuçuradi’nin» denemesinde, Cumhuriyet döneminin felsefesinde gelinen doruğu işaret ediyor.
Cem Bayındır, «Fatih’in Şarapla Yıkanmış Şiirleri» yazısında, İslâmcı siyasetlerin bağnazca sahiplendiği büyük padişahın yaşamındaki dindışı ve din karşıtı öğeleri şiirinden dizeler üzerinde gösteriyor. Samim Şişmanoğlu, «Kahraman Bir Bilim Adamı: Tarhanacı Osman» yazısında, gıda emperyalizmine 60 yıl önce yazıları ve kitaplarıyla çarpıcı araştırmalar eşliğinde eğilen Osman Nuri Koçtürk'ü anımsatıyor.
Mehmet Tektemur, «Gemilerin Yaşamdaki Gizemi» başlıklı söyleşide, Ecem Ela Erdoğmuş'un şiire ilişkin izlenimci sorularını yanıtlıyor. Olcay Bağır, bu sayıdaki Sinema Defteri'nde, «Sinemada Kadın Halleri: Lilith ve Femme Fatale» yazısını sunuyor.
Dergide Cemil Fuat Hendek, «Şeker Ali Bey»; Banu İmer, «Bir Günün Anatomisi»; Nazmi Bayrı, «'Son Haber' Gazetesinin Sahibi» başlıklı, anılardan gelişen usta işi öyküleriyle yer alıyor.
Cezmi Güntay'ın «KaraTren» başlıklı KültürSanat haberleri, Halûk Cengiz'in «Deprem Dili, Edebiyatı: İzmir Fayı Fermuar Gibi Çalışıyor 3» incelemesinin son bölümü, Kenan Ercan'ın «TÜYAP Notları» dergiyi zenginleştirirken; Ahmet Emin Atasoy, Ahmet Tığlı, Canan Sanlı, Celal Çalık, Fatma Aras, G. Reyhanoğulları, Gülden Mahmud, Hayrettin Geçkin, Hikmet Işık Cankat, Ilgın Püren, İrfan Yıldız, İsmail Toksoy, Mehmet Tektemur, Necdet Arslan, Nihat Kemal Ateş, Nurbanu Kablan, Ozan Telli, Rukiye Taşkın, Seçkin Zengin, Seval Arslan, Seyyit Nezir, Tarık Günersel, Tuncer Gönen, Uğur Olgar, Ünsal Çankaya ve Veli Erdem'in şiirleri her sayfada okuru balkona çıkarıyor.
Üvercinka, nerdeyse üç ay sonra, yine ülkenin boğucu sorunlarıyla kültür ve edebiyatın yakıcı işlevi ve ereğinin gündemini harmanlayarak yaşamın tok sesli çağrısıyla geldi: Arkadaşlar uykulardan uyansın! Bir halk türküsünün bu dizesine yazıda ateşi verense, Fransız şiirinin 68 Kuşağı temsilcilerinden Jean-Pierre Simeon... Şair, Şiire Kısa Övgü manifestosunu, «Nihayet şiiri bir pusula olarak, gerçekliğin anlamı kabul etmek zamanıdır» vurgusuyla noktalarken, doğayı tüm varlıklarıyla, insanıysa tüm varoluşu ve bilinciyle tüketerek paraya çevirme derdindeki kapitalizmin dijital donanımlı Yeni Ortaçağ'da koçbaşı görevini üstlenen postmodernizmi küle döndürüyor. Derginin kapak tema'sını «Mamak Resimleri» şiiriyle somutlayan Tuncer Gönen, çağrıyı şiirin uzanabildiği bütün yüreklere iletiyor.
Birgül Göker Perdisa, «Assange'ın İthaka'ya Dönüş Mücadelesi» yazısında, oligarşinin insanlıktan gizlediği hakikatleri 21. yy'ın Promete'si olarak insanlığa armağan eden Julian Assange'ın çilesini dile getiriyor. Aynı bağlamda Seyyit Nezir, «Dijital Donanımlı Yeni Ortaçağ’da Zihinler Karışık, İşler Bulanık» yazısında, basındaki «yazma ve yayımlama özgürlüğü tartışmalarını» Üvercinka'ya ilmekliyor. Ali Sirmen ve Faruk Bildirici arasında, Akbelen Direnişi günlerinde –basın ve yayın özgürlüğünün özü ve hukukuna ilişkin– başlayıp süren tartışmayı Soner Yalçın, «yeni habercilik anlayışının» ihtiyacı olarak değerlendirmişti. Nezir, Üvercinka'nın sürekli yazarı Osman Çutsay'ın yazısına bu sayıda yer veremeyişine bu tartışmalar kapsamında gerekçe ararken, dergiyi, uzaması ve yeni boyutlar edinmesi beklenen polemiğin uzağında tutmaya çalışıyor. Necdet Arslan, «En Korkuncu Yazarların Susmasıdır» başlıklı bu ayki 'Derkenar' notlarında konuyu edebiyat düzleminde çok yönlü olarak sergiliyor.
Halûk Cengiz, Cumhuriyet edebiyatının 100. yılına giriş niteliğindeki yazısında, «Herkesin Kanonu Kendince» başlığıyla konuyu kapsamlı biçimde irdelemenin ölçülerini belirlemeye çalışıyor. Bu arada, Selahattin Bağdatlı'nın «Orhan Veli Kanık» incelemesi, Cumhuriyet şiirinin en önemli atılımını ana çizgileriyle veriyor. Erol Ertuğrul'un «Unutulmuş Şiirler» yazısında Cahit Külebi, Oktay Akbal, Sami Karaören anılarıyla bütünleyici yansımalar getiriyor. Berkiz Berksoy, «Çağdaş Yaşam 17. Cumhuriyet Ödülü Kuçuradi’nin» denemesinde, Cumhuriyet döneminin felsefesinde gelinen doruğu işaret ediyor.
Cem Bayındır, «Fatih’in Şarapla Yıkanmış Şiirleri» yazısında, İslâmcı siyasetlerin bağnazca sahiplendiği büyük padişahın yaşamındaki dindışı ve din karşıtı öğeleri şiirinden dizeler üzerinde gösteriyor. Samim Şişmanoğlu, «Kahraman Bir Bilim Adamı: Tarhanacı Osman» yazısında, gıda emperyalizmine 60 yıl önce yazıları ve kitaplarıyla çarpıcı araştırmalar eşliğinde eğilen Osman Nuri Koçtürk'ü anımsatıyor.
Mehmet Tektemur, «Gemilerin Yaşamdaki Gizemi» başlıklı söyleşide, Ecem Ela Erdoğmuş'un şiire ilişkin izlenimci sorularını yanıtlıyor. Olcay Bağır, bu sayıdaki Sinema Defteri'nde, «Sinemada Kadın Halleri: Lilith ve Femme Fatale» yazısını sunuyor.
Dergide Cemil Fuat Hendek, «Şeker Ali Bey»; Banu İmer, «Bir Günün Anatomisi»; Nazmi Bayrı, «'Son Haber' Gazetesinin Sahibi» başlıklı, anılardan gelişen usta işi öyküleriyle yer alıyor.
Cezmi Güntay'ın «KaraTren» başlıklı KültürSanat haberleri, Halûk Cengiz'in «Deprem Dili, Edebiyatı: İzmir Fayı Fermuar Gibi Çalışıyor 3» incelemesinin son bölümü, Kenan Ercan'ın «TÜYAP Notları» dergiyi zenginleştirirken; Ahmet Emin Atasoy, Ahmet Tığlı, Canan Sanlı, Celal Çalık, Fatma Aras, G. Reyhanoğulları, Gülden Mahmud, Hayrettin Geçkin, Hikmet Işık Cankat, Ilgın Püren, İrfan Yıldız, İsmail Toksoy, Mehmet Tektemur, Necdet Arslan, Nihat Kemal Ateş, Nurbanu Kablan, Ozan Telli, Rukiye Taşkın, Seçkin Zengin, Seval Arslan, Seyyit Nezir, Tarık Günersel, Tuncer Gönen, Uğur Olgar, Ünsal Çankaya ve Veli Erdem'in şiirleri her sayfada okuru balkona çıkarıyor.