Bu kitap; üç boyutlu ortamda oyunların nasıl hazırlandığını merak eden, konuya başlangıç yapmak isteyen ancak nereden başlayacağını bilemeyenler için hazırlanmıştır.
Kitabımızda programlama dili olarak Visual C# 2005 kullanacağız. Programlama bilgisi olmayanlar C# programlama dilinin mantığını kavramış ve en azından temel seviyeyi tamamlamış olmalıdırlar. Programlama dilini daha derinden öğrenmek isteyenler yardımcı bir kitap edinebilir veya internetten faydalanabilirler. Kitapta yönetimli DirextX kütüphanelerinden faydalanılmaktadır.
Birçoğunuza DirectX ismi tanıdık gelecektir; ancak hiç duymayanlar oyun programlamaya giriş bölümünde açıklamasını bulabilirler. Üç boyutlu modelleri, 3DStudio Max ve Maya gibi programlar kullanarak hazırlamak mümkündür. Bu programlar yardımıyla elde edilen modelleri, eklentiler veya yardımcı programlarla uygulama içerisinde kullanabilme şansına sahibiz.
Bu kitap; üç boyutlu ortamda oyunların nasıl hazırlandığını merak eden, konuya başlangıç yapmak isteyen ancak nereden başlayacağını bilemeyenler için hazırlanmıştır.
Kitabımızda programlama dili olarak Visual C# 2005 kullanacağız. Programlama bilgisi olmayanlar C# programlama dilinin mantığını kavramış ve en azından temel seviyeyi tamamlamış olmalıdırlar. Programlama dilini daha derinden öğrenmek isteyenler yardımcı bir kitap edinebilir veya internetten faydalanabilirler. Kitapta yönetimli DirextX kütüphanelerinden faydalanılmaktadır.
Birçoğunuza DirectX ismi tanıdık gelecektir; ancak hiç duymayanlar oyun programlamaya giriş bölümünde açıklamasını bulabilirler. Üç boyutlu modelleri, 3DStudio Max ve Maya gibi programlar kullanarak hazırlamak mümkündür. Bu programlar yardımıyla elde edilen modelleri, eklentiler veya yardımcı programlarla uygulama içerisinde kullanabilme şansına sahibiz.