Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim elemanı olarak görev yapmakta olan ve mesai arkadaşı olmaktan gurur duyduğum değerli meslektaşlarım Ömer Bilgehan SONSEL ve Çağla SERİN ÖZPARLAK’ı, “Viyola ve Piyano için Türkü Albümü - I” çalışmalarından ötürü tebrik ederim.
Eserlerin viyola ve piyano ekseninde kompozisyonunun yapıldığı albümde, farklı yörelere ilişkin Türk müzik kültürünün yansımalarından oluşan çoksesli sekiz türkü düzenlemesine yer verilmiş olup; söz konusu çalışmaya yanı sıra işitsel kaydının da eklenmiş olması, viyola eğitimi ve öğretimi açısından ayrıca önem arz etmektedir. Düzenlemelerde viyolanın kendine has tınısal bütünlüğünün ortaya çıkması bakımından ise karakteristik olan registerler ön planda tutulmuş; temel beceri ve teknikleri kazanmış olan tüm viyola öğrencilerin çalabilmesine yönelik olmasına da ayrıca özen gösterilmiştir.
Piyano eşliklemede kullanılan besteleme yöntem, teknik ve stillerin ise piyanistik anlamda başarılı olduğu albümde; türkülerimizin karakteristik olarak özünü yitirmemesi açısından, çokseslilik yaklaşımı olarak genellikle İlerici’ye ait olan dörtlü armoni sisteminin kullanılması çok anlamlıdır.
Prof. Dr. Aytekin ALBUZ
* * *
Halk ezgilerinin tampere sisteme uyarlanıp viyola eğitimine kazandırılması, özengen ve mesleki müzik eğitiminin çeşitli kademelerinde öğretici ve kuvvetlendirici rol oynamaktadır. Sonsel ve Serin Özparlak'ın hazırladığı "Viyola ve Piyano için Türkü Albümü" kitabının eğitim müziğine olumlu katkılar sağlaması dileği ile...
Prof. Dr. Bige Bediz KINIKLI
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim elemanı olarak görev yapmakta olan ve mesai arkadaşı olmaktan gurur duyduğum değerli meslektaşlarım Ömer Bilgehan SONSEL ve Çağla SERİN ÖZPARLAK’ı, “Viyola ve Piyano için Türkü Albümü - I” çalışmalarından ötürü tebrik ederim.
Eserlerin viyola ve piyano ekseninde kompozisyonunun yapıldığı albümde, farklı yörelere ilişkin Türk müzik kültürünün yansımalarından oluşan çoksesli sekiz türkü düzenlemesine yer verilmiş olup; söz konusu çalışmaya yanı sıra işitsel kaydının da eklenmiş olması, viyola eğitimi ve öğretimi açısından ayrıca önem arz etmektedir. Düzenlemelerde viyolanın kendine has tınısal bütünlüğünün ortaya çıkması bakımından ise karakteristik olan registerler ön planda tutulmuş; temel beceri ve teknikleri kazanmış olan tüm viyola öğrencilerin çalabilmesine yönelik olmasına da ayrıca özen gösterilmiştir.
Piyano eşliklemede kullanılan besteleme yöntem, teknik ve stillerin ise piyanistik anlamda başarılı olduğu albümde; türkülerimizin karakteristik olarak özünü yitirmemesi açısından, çokseslilik yaklaşımı olarak genellikle İlerici’ye ait olan dörtlü armoni sisteminin kullanılması çok anlamlıdır.
Prof. Dr. Aytekin ALBUZ
* * *
Halk ezgilerinin tampere sisteme uyarlanıp viyola eğitimine kazandırılması, özengen ve mesleki müzik eğitiminin çeşitli kademelerinde öğretici ve kuvvetlendirici rol oynamaktadır. Sonsel ve Serin Özparlak'ın hazırladığı "Viyola ve Piyano için Türkü Albümü" kitabının eğitim müziğine olumlu katkılar sağlaması dileği ile...
Prof. Dr. Bige Bediz KINIKLI