Yabanın İhtiyatı Spinoza'da Tutkular ve Politika

Stok Kodu:
9786057493415
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
184
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
180,00TL
144,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 17,60TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786057493415
910702
Yabanın İhtiyatı
Yabanın İhtiyatı Spinoza'da Tutkular ve Politika
144.00

(Cemal Bâli Akal’ın Önsöz’ünden)

Diego Tatián, daha önce Türkçeye çevrilmiş iki kitabı, makale ve öyküleriyle tanınan bir Arjantinli düşünür ve edebiyatçıdır. Yabanın İhtiyatı’nda bu kez, “politikasızlaştırılmış” bir dünyada yepyeni bir politikanın ve yeniliğin engellendiği her durumda da “impolitik” bir direnişin imkânını arıyor. Bu, her türlü yönetim ve hakimiyet arzusuna karşı bir özgürleşme pratiğidir: Hiç deneyimlenmemiş bir ortaklıkta politikacıları ve politika sanatını terk etmektir. Önderlik mantığını merkezsiz, bürokrasisiz, hiyerarşisiz biçimde tersine çevirmektir. Varolma direncini her türlü iradenin iktidarı ve iktidarın iradesinin önüne geçirmektir. Zenginlik, itibar ve haz peşindeki sıradan hayattan gerçek hayata, kapalı toplumlardan çeşitliliğe ve farklılığa yürümektir. Topluluğu sil baştan kurmak, tekilliği toplulukla içkin bir yapıda kaynaştırmaktır. Radikal ve eleştirel, ama sakin ve ihtiyatlı biçimde, kişisel ve toplu hayatı tutsak etmiş sözde hakikatler yerine gerçek nedenlerin ardına düşmektir. 

(Cemal Bâli Akal’ın Önsöz’ünden)

Diego Tatián, daha önce Türkçeye çevrilmiş iki kitabı, makale ve öyküleriyle tanınan bir Arjantinli düşünür ve edebiyatçıdır. Yabanın İhtiyatı’nda bu kez, “politikasızlaştırılmış” bir dünyada yepyeni bir politikanın ve yeniliğin engellendiği her durumda da “impolitik” bir direnişin imkânını arıyor. Bu, her türlü yönetim ve hakimiyet arzusuna karşı bir özgürleşme pratiğidir: Hiç deneyimlenmemiş bir ortaklıkta politikacıları ve politika sanatını terk etmektir. Önderlik mantığını merkezsiz, bürokrasisiz, hiyerarşisiz biçimde tersine çevirmektir. Varolma direncini her türlü iradenin iktidarı ve iktidarın iradesinin önüne geçirmektir. Zenginlik, itibar ve haz peşindeki sıradan hayattan gerçek hayata, kapalı toplumlardan çeşitliliğe ve farklılığa yürümektir. Topluluğu sil baştan kurmak, tekilliği toplulukla içkin bir yapıda kaynaştırmaktır. Radikal ve eleştirel, ama sakin ve ihtiyatlı biçimde, kişisel ve toplu hayatı tutsak etmiş sözde hakikatler yerine gerçek nedenlerin ardına düşmektir. 

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat