Her dinin kutsal kitapları içinde ahkâm ifadeleri ya da başka bir deyişle emir ve yasaklar bulunmaktadır. Din âlimleri kutsal kitaplardaki ahkâmı ortaya koymak maksadıyla çeşitli eserler telif etmişlerdir. Yahudi dinî literatüründe Tevrat’taki ahkâmı ifade etmede mitsvot (emir ve nehiyler) terimi yaygın olarak kullanılmaktadır. Günümüzdeki Yahudi inanışa göre Musa’ya verilmiş 613 mitsvot vardır. Emir ve nehiylerin 613 sayısıyla ifade edilmesinin kökeni Talmud’a dayanmaktadır ve bunların nelerden oluştuğu tartışmalıdır. 613 emir ve nehyi belirleme gayretinde bulunmuş Yahudi âlimler arasında Şi-mon Kayyara (9. yy.), Saadya Gaon (ö. 942), Samuel b. Hofni Gaon (ö. 1013), Hefets b. Yatsliah (10.yy.) gibi isimler zikredilebilir. 613 mitsvotu belirleme noktasında özellikle Musa b. Meymun’un (ö. 1204) Sefer ha-Mitsvot adlı eseri diğer âlimlerin eserlerine nazaran ön plandadır. Bu kitapta Yahudilikte Orta Çağ’da oluşturulan emir ve nehiylerin karşılaştırmalı olarak okuyucuya sunulmasının yanı sıra bu geleneğin sağlam temeller üzerine inşa edilip edilmediği irdelenmektedir.
Her dinin kutsal kitapları içinde ahkâm ifadeleri ya da başka bir deyişle emir ve yasaklar bulunmaktadır. Din âlimleri kutsal kitaplardaki ahkâmı ortaya koymak maksadıyla çeşitli eserler telif etmişlerdir. Yahudi dinî literatüründe Tevrat’taki ahkâmı ifade etmede mitsvot (emir ve nehiyler) terimi yaygın olarak kullanılmaktadır. Günümüzdeki Yahudi inanışa göre Musa’ya verilmiş 613 mitsvot vardır. Emir ve nehiylerin 613 sayısıyla ifade edilmesinin kökeni Talmud’a dayanmaktadır ve bunların nelerden oluştuğu tartışmalıdır. 613 emir ve nehyi belirleme gayretinde bulunmuş Yahudi âlimler arasında Şi-mon Kayyara (9. yy.), Saadya Gaon (ö. 942), Samuel b. Hofni Gaon (ö. 1013), Hefets b. Yatsliah (10.yy.) gibi isimler zikredilebilir. 613 mitsvotu belirleme noktasında özellikle Musa b. Meymun’un (ö. 1204) Sefer ha-Mitsvot adlı eseri diğer âlimlerin eserlerine nazaran ön plandadır. Bu kitapta Yahudilikte Orta Çağ’da oluşturulan emir ve nehiylerin karşılaştırmalı olarak okuyucuya sunulmasının yanı sıra bu geleneğin sağlam temeller üzerine inşa edilip edilmediği irdelenmektedir.