Hem Eylül Hem Deniz (2002), Eylülertesi (2013), Ferhat da Gelsin (2015) Mehmet Barış’ın şiirdeki sesidir. Ardılı olan, Yaprağın Ardı Kiraz, için; "Şiir evrenine gönderilen yeni bir ses" diyebiliriz. Barış‘ın şiir yolculuğu, Yaba’nın 1979 yılında açtığı yarışmada, ‘Yaba Halk Ödülü’ nün seçici kurul üyesi Hasan Hüseyin Korkmazgil’in onu ‘şair’ olarak onayladığı yıllara dayanır. Kırk yıllık bir şiir serüvenidir bu. Şiiri umudun, inadın, direnişin ve aşkın sesini yansıtmaktadır. Hep umuda yaslanır, “Bir dalı çiçek açar / Kiraz döker bir dalı”. İradecidir o, “akarına bırakmaz rüzgârı”. “Direnci ahlat” tır, “inadı zakkum”. Bazen “belleğinin çeyiz sandığını açar”; yaşadığı o “kadim şehri”, “eflatun okulunu” ve “ışıklı öğretmenlerini” özlemle anar.
Ekmeği “imgenin buğdayından”dır, sütü “şiirin bulutundan”. “İmeceden” söyler sözünü, “emekten, iş türkülerinden”...
“Mavi evden sonrası deniz”dir ve kiraz orada, yaprağın ardında durmaktadır.
Hem Eylül Hem Deniz (2002), Eylülertesi (2013), Ferhat da Gelsin (2015) Mehmet Barış’ın şiirdeki sesidir. Ardılı olan, Yaprağın Ardı Kiraz, için; "Şiir evrenine gönderilen yeni bir ses" diyebiliriz. Barış‘ın şiir yolculuğu, Yaba’nın 1979 yılında açtığı yarışmada, ‘Yaba Halk Ödülü’ nün seçici kurul üyesi Hasan Hüseyin Korkmazgil’in onu ‘şair’ olarak onayladığı yıllara dayanır. Kırk yıllık bir şiir serüvenidir bu. Şiiri umudun, inadın, direnişin ve aşkın sesini yansıtmaktadır. Hep umuda yaslanır, “Bir dalı çiçek açar / Kiraz döker bir dalı”. İradecidir o, “akarına bırakmaz rüzgârı”. “Direnci ahlat” tır, “inadı zakkum”. Bazen “belleğinin çeyiz sandığını açar”; yaşadığı o “kadim şehri”, “eflatun okulunu” ve “ışıklı öğretmenlerini” özlemle anar.
Ekmeği “imgenin buğdayından”dır, sütü “şiirin bulutundan”. “İmeceden” söyler sözünü, “emekten, iş türkülerinden”...
“Mavi evden sonrası deniz”dir ve kiraz orada, yaprağın ardında durmaktadır.