Bu kitabın yazılış gayesi, İslâm biyoloji görüşünü temellendirmektir. Açıktır ki, çağımızın Müslümanları arasında bu görüş eksik ve bu görev yerine getirilmemiştir.
Bunu söylerken bu yönde hiçbir şey yapılmamış ve yapılmamaktadır demek istemiyoruz. Fakat ortada Evrim Teorisi adında kocaman bir dağ dururken, bu dağ aşılmadan onun eteklerinde dolaşılmakla yaratılışçı olunmaz.
Müslümanlar Evrim Teorisinin farkında olmasına farkındadır. Bazıları bu teoriyi dışından reddetmekte ve kendi dünyasında çürütmektedir. Bazıları da onun peşine takılmakta ve onun her sözünü onayladıktan sonra bir de yaratılışçı kalıp, “yaratılışçı evrimcilik” veya “evrimci yaratılışçılık” gibi uzlaştırmacı bir yol tutmaktadır.
Biz her iki yolu da yanlış buluyoruz; her iki yolun da bize o dağı aşırmadığını, sadece yolumuzu şaşırttığını düşünüyoruz. Bize göre, çağın İslam biyoloji görüşü üç esas üzerinde temellendirilebilir. Bu üç esas; Hayat Hamlesinin analizi, Evrim Teorisinin kritiği ve İbda Diyalektiğinin biyoloji alanına tatbikidir.
Bu kitabta bunu yapmaya çalıştık. İddiamızda başarısız olsak bile, ihtiyacın dile getirilişindeki isabetimizin takdiri, hatâlarımızın çıkarılması yoluyla İslâm biyoloji görüşünün sağlam temeller üzerinde yükselişini sağlayabilir. Bundan dolayı müsterihiz.
Bu kitabın yazılış gayesi, İslâm biyoloji görüşünü temellendirmektir. Açıktır ki, çağımızın Müslümanları arasında bu görüş eksik ve bu görev yerine getirilmemiştir.
Bunu söylerken bu yönde hiçbir şey yapılmamış ve yapılmamaktadır demek istemiyoruz. Fakat ortada Evrim Teorisi adında kocaman bir dağ dururken, bu dağ aşılmadan onun eteklerinde dolaşılmakla yaratılışçı olunmaz.
Müslümanlar Evrim Teorisinin farkında olmasına farkındadır. Bazıları bu teoriyi dışından reddetmekte ve kendi dünyasında çürütmektedir. Bazıları da onun peşine takılmakta ve onun her sözünü onayladıktan sonra bir de yaratılışçı kalıp, “yaratılışçı evrimcilik” veya “evrimci yaratılışçılık” gibi uzlaştırmacı bir yol tutmaktadır.
Biz her iki yolu da yanlış buluyoruz; her iki yolun da bize o dağı aşırmadığını, sadece yolumuzu şaşırttığını düşünüyoruz. Bize göre, çağın İslam biyoloji görüşü üç esas üzerinde temellendirilebilir. Bu üç esas; Hayat Hamlesinin analizi, Evrim Teorisinin kritiği ve İbda Diyalektiğinin biyoloji alanına tatbikidir.
Bu kitabta bunu yapmaya çalıştık. İddiamızda başarısız olsak bile, ihtiyacın dile getirilişindeki isabetimizin takdiri, hatâlarımızın çıkarılması yoluyla İslâm biyoloji görüşünün sağlam temeller üzerinde yükselişini sağlayabilir. Bundan dolayı müsterihiz.