Bu kitapta, Türkiye’nin modernleşme sürecinin Yeşilçam sinemasındaki kötü adam temsilleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Türkiye’nin modernleşme sürecinin toplumdaki sosyo-kültürel ortama olan etkisi Yeşilçam sinemasında da karşılık bulur. Bu etki, özellikle filmlerin kötü adam temsillerine yansımış ve belli tiplerin oluşmasına neden olmuştur. Kitapta öncelikle tip ile karakterin tanımlaması yapılarak aralarındaki farklılıklar ortaya konulmuş ve geleneksel Türk sanatlarının bu kavramlarla olan ilişkileri incelenmiştir. Ardından melodram türünün Yeşilçam sinemasıyla olan ilişkisi üzerinde durulmuştur. Daha sonra Osmanlı ve Cumhuriyet modernleşmesinin Türk sinemasına etkileri incelenerek bu doğrultuda oluşan kötü adam tipleri belirlenmiştir. Yeşilçam dönemindeki filmler incelenerek kıyafet, dış görünüş, kültür seviyesi, eğitim, toplumsal statü vb. ölçütler üzerinden içerik analizleri yapılmış ve kötü adam tiplerinin özellikleri ortaya çıkarılmıştır. Böylece sosyo-kültürel bağlamıyla Yeşilçam sinemasındaki kötü adam tipleri tespit edilerek bir tipoloji oluşturulmuştur.
Bu kitapta, Türkiye’nin modernleşme sürecinin Yeşilçam sinemasındaki kötü adam temsilleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Türkiye’nin modernleşme sürecinin toplumdaki sosyo-kültürel ortama olan etkisi Yeşilçam sinemasında da karşılık bulur. Bu etki, özellikle filmlerin kötü adam temsillerine yansımış ve belli tiplerin oluşmasına neden olmuştur. Kitapta öncelikle tip ile karakterin tanımlaması yapılarak aralarındaki farklılıklar ortaya konulmuş ve geleneksel Türk sanatlarının bu kavramlarla olan ilişkileri incelenmiştir. Ardından melodram türünün Yeşilçam sinemasıyla olan ilişkisi üzerinde durulmuştur. Daha sonra Osmanlı ve Cumhuriyet modernleşmesinin Türk sinemasına etkileri incelenerek bu doğrultuda oluşan kötü adam tipleri belirlenmiştir. Yeşilçam dönemindeki filmler incelenerek kıyafet, dış görünüş, kültür seviyesi, eğitim, toplumsal statü vb. ölçütler üzerinden içerik analizleri yapılmış ve kötü adam tiplerinin özellikleri ortaya çıkarılmıştır. Böylece sosyo-kültürel bağlamıyla Yeşilçam sinemasındaki kötü adam tipleri tespit edilerek bir tipoloji oluşturulmuştur.