Bu çalışmada İlk Çağ ve Yakın Çağ Türk tarihi üzerine yazılarım yer alıyor.
Boğa Kültürü, Tarih Türklerle Başlar,
Anua (Türkmenistan)-Sümer ve Mısır bağlantıları, Tuna Boyundaki son Oğuz devleti, Balkanlar, Batı Trakya ve Teşkilat-ı Mahsusa konulu yazılarım tarihseverlerin ilgisini çekecektir.
Polonyalı dil bilimci Tadeusz Kowalski; “Dobruca ve Deliorman Türk ağızlarında birbirini izleyen ve ilk ikisi Osmanlıların gelişinden önceki döneme çıkan, üçüncüsü Osmanlı döneminde Türkçeleşmiş öğelerle Türk topluluklarına ait bulunan üç tabakanın var olduğunu” yazar.
İki Çinli müzisyen Gansu'da yaşayan Sarı Uygurların klasik şarkılarıyla Macar klasik müziği arasındaki benzerlikleri fark etmişler; Sarı Uygurların klasik müziklerindeki ses tonların Macar klasik müziğindeki benzerliğini araştırmışlar, bu müziğin göçle taşındığına karar vermişlerdir. Doğu ve Batı'daki bu halk şarkıları arasındaki benzerlik onların aynı kaynaktan çıkmış olmasından ileri gelmektedir.
Bu tür benzerlikleri yazıya döktüm.
Bu çalışmada İlk Çağ ve Yakın Çağ Türk tarihi üzerine yazılarım yer alıyor.
Boğa Kültürü, Tarih Türklerle Başlar,
Anua (Türkmenistan)-Sümer ve Mısır bağlantıları, Tuna Boyundaki son Oğuz devleti, Balkanlar, Batı Trakya ve Teşkilat-ı Mahsusa konulu yazılarım tarihseverlerin ilgisini çekecektir.
Polonyalı dil bilimci Tadeusz Kowalski; “Dobruca ve Deliorman Türk ağızlarında birbirini izleyen ve ilk ikisi Osmanlıların gelişinden önceki döneme çıkan, üçüncüsü Osmanlı döneminde Türkçeleşmiş öğelerle Türk topluluklarına ait bulunan üç tabakanın var olduğunu” yazar.
İki Çinli müzisyen Gansu'da yaşayan Sarı Uygurların klasik şarkılarıyla Macar klasik müziği arasındaki benzerlikleri fark etmişler; Sarı Uygurların klasik müziklerindeki ses tonların Macar klasik müziğindeki benzerliğini araştırmışlar, bu müziğin göçle taşındığına karar vermişlerdir. Doğu ve Batı'daki bu halk şarkıları arasındaki benzerlik onların aynı kaynaktan çıkmış olmasından ileri gelmektedir.
Bu tür benzerlikleri yazıya döktüm.