Din özgürlüğü aynı zamanda özgürlüğün mihenk taşıdır. Din özgürlüğünün olmadığı yerde büyük bir ihtimalle diğer özgürlükler de yoktur.
Atilla Yayla
Dinin özgürleştirici bir güç olarak icraatı, bütün insanları ırksal farklılıklarını dikkate almadan eşit saymasıdır...
Şaban Ali Düzgün
İnsanın özgürlüğü tam olarak kendisini özgür yani ayrı ve üstün saydığı için ortadan kalkar...
Mehmet Günenç
Batı dünyasıi üniversitelerin kampüslerinden "tanrılarını" ve dini düşünceyi çıkarmayı başardıktan sonra, onun bıraktığı yeri doldurmaya çalışan "siyasi otorite"ye karşı da ciddi mücadeleler vermiştir.
İsmail Taş
Özgürlük, insan tekinin doğasında bulunan virtüel-potansiyel olumlu (yaratıcı-vicdani) kabiliyetlerin yaşarken bütünüyle ortaya çıkmasıdır.
İlhami Güler
Gelişmekte olan insan ve toplum tipi için özgürlük, rasyonel olarak, acilen ve kolay yollardan, daha fazla para, reklamı yapılan hazlara daha fazla erişim sağlayan bir yaşam ve bedelsiz pozitif itibara karşılık gelmektedir.
Muhammet Özdemir
Efendinin özgürlüğü salt cesarete ve şiddete dayanan, emekten ve bilinçten yoksun biçimsel bir özgürlük ike, kölenin özgürlüğü çalışmaya ve emeğe dayanan, cesaretten ve şiddetten yoksunsa da, bilince ve emeğe sahip bir özgürlüktür.
Ümit Aktaş
Özgürlükçü pedagoji, insana güveni esas alan bir yaklaşımdır. İnsanın emeğini bağımsızlaşma olarak görür. Az kontrolü, çok yakınlıkla dengelemeye çalışır. Kurallar koyar ama gerekçelerini izah eder.
Kadir Canatan
Ontolojik düzlemde insan kendi varlığını Allah'a borçlu olduğundan, bu düzlemde özgürlükten söz etmek abesle iştigaldir; dolayısıyla burada paradoks söz konusu değildir. Buna mukabil insanın Tanrı'ya teslimiyetiyle kendini dünyevi ve beşeri otoritelere kulluktan azade kılması son kertede oksimoron kavramını akla getirir. Yani hem teslimiyet hem de hürriyet...
Mustafa Öztürk
Din özgürlüğü aynı zamanda özgürlüğün mihenk taşıdır. Din özgürlüğünün olmadığı yerde büyük bir ihtimalle diğer özgürlükler de yoktur.
Atilla Yayla
Dinin özgürleştirici bir güç olarak icraatı, bütün insanları ırksal farklılıklarını dikkate almadan eşit saymasıdır...
Şaban Ali Düzgün
İnsanın özgürlüğü tam olarak kendisini özgür yani ayrı ve üstün saydığı için ortadan kalkar...
Mehmet Günenç
Batı dünyasıi üniversitelerin kampüslerinden "tanrılarını" ve dini düşünceyi çıkarmayı başardıktan sonra, onun bıraktığı yeri doldurmaya çalışan "siyasi otorite"ye karşı da ciddi mücadeleler vermiştir.
İsmail Taş
Özgürlük, insan tekinin doğasında bulunan virtüel-potansiyel olumlu (yaratıcı-vicdani) kabiliyetlerin yaşarken bütünüyle ortaya çıkmasıdır.
İlhami Güler
Gelişmekte olan insan ve toplum tipi için özgürlük, rasyonel olarak, acilen ve kolay yollardan, daha fazla para, reklamı yapılan hazlara daha fazla erişim sağlayan bir yaşam ve bedelsiz pozitif itibara karşılık gelmektedir.
Muhammet Özdemir
Efendinin özgürlüğü salt cesarete ve şiddete dayanan, emekten ve bilinçten yoksun biçimsel bir özgürlük ike, kölenin özgürlüğü çalışmaya ve emeğe dayanan, cesaretten ve şiddetten yoksunsa da, bilince ve emeğe sahip bir özgürlüktür.
Ümit Aktaş
Özgürlükçü pedagoji, insana güveni esas alan bir yaklaşımdır. İnsanın emeğini bağımsızlaşma olarak görür. Az kontrolü, çok yakınlıkla dengelemeye çalışır. Kurallar koyar ama gerekçelerini izah eder.
Kadir Canatan
Ontolojik düzlemde insan kendi varlığını Allah'a borçlu olduğundan, bu düzlemde özgürlükten söz etmek abesle iştigaldir; dolayısıyla burada paradoks söz konusu değildir. Buna mukabil insanın Tanrı'ya teslimiyetiyle kendini dünyevi ve beşeri otoritelere kulluktan azade kılması son kertede oksimoron kavramını akla getirir. Yani hem teslimiyet hem de hürriyet...
Mustafa Öztürk