Tarihselcilik, Tarihsicilik, Evrensellik, Yerellik, Tarih Üstü ve Tarih Disilik, Hermenötik…
Çokça duyulan/kullanilan bu kavramlar ne ifade ediyor? Vahy, Kur’an, Ayet, Nesh, esbab-i nüzul vb. kavramlarla iliskileri nasildir? Akademik camiada hakkiyla tartisma zemini bulabildi mi?
Genellikle birbiriyle karistirilan, zihin dünyasinda muglak/müphemligini koruyan ve bunula birlikte yafta olarak araçsallastirilan bu kavramlarin artik akademik düzlemde hakkiyla tartisilmasi gerekiyor.
Yetkin Düsünce, “Kur'an ve Tarihsellik Tartismalari: Kur'an'i tarihe gömmek ya da günümüze tasimak” basligi altinda; dosya yazilariyla, söylesilerle, sorusturmalarla ve kitap kritikleriyle bu önemli kavramlara isik tuttu.
Ayrica asagidaki sorular etrafinda bir sorusturma gerçeklestirerek farkli perspektiflerden konuyu daha da açmaya çalistik:
- Tarihsellik nedir ve evrensellik ile karsit kavramlar midir?
-Tarihselcilik kavraminin farkli kültür havzasinda dogmus olmasi bizim o yöntemi kullanmamiza engel midir?..
-Kur’an-i Kerim’in hükümlerinin tarihselligi konusunda düsünceniz nedir?
-Tarihselci yorumun Kur’an’i devre disi birakmaya yönelik bir çaba oldugu seklindeki degerlendirmelere katiliyor musunuz?
-Kur’an’in islevi tarihte kalmistir, günümüzde geçerliligi yoktur diyen tarihselci akademisyen var mi?
-Güncel sorunlari asabilmek için ‘Tarihselci yaklasim’ disinda nasil bir yöntem öneriniz vardir?
Istifade etmeniz dilegiyle…
BU SAYIDA
5. Editörden
7. Mustafa Tekin / Tarihsel(ci)lik/Tarihsicilik/ Evrensellik Ekseninde Din
18. Muhammet Özdemir / Güncel Sorunlar ve Baglamsal Deneyim Çözümlemesi
34. Kadir Canatan / Evrensellik ve Tarihsellik Ikileminde Kur’an Dili
47. Ahmet Keles / Kur’an’in Tarihselligi ve Evrenselligine Nesih Sorunu Baglaminda Bakmak
65. Recep Demir / Tarihselcilik ve Vahiy Algisi
86. Emrah Dindi / Kur’an Dilinin Tarihsel, Kültürel ve Antropolojik Dogasi
100. Mehmet Yasar Soyalan / “Okuma” ve “Anlama”nin Anlami ve Tarihselci ve Evrenselci Okumanin Ilahi Vahyi “Bugüne”TasimadakiImkân ve Yeri; Kur’an’in Hadi Olma Vasfinin Örtülmesi ve Araçsallastirilmasi Üzerine Bir Giris Denemesi
125. Esat Arslan / Bilimin Tarihselligi ve Kuran Edebiyatinin Evrenselligi
146. Yusuf Yavuzyilmaz / Türkiye’de Tarihselciligin Kökenleri
157. Sevket Kotan / TarihselciliginIslam Gelenegini Istihdami
173. Burhanettin Tatar / Hermenötik Düsünce ve Ilahiyat(çilik)
SÖYLESI
189. Prof. Dr. Ömer Özsoy / “Kur’an Vahyini Bir Ikiz Dogum Olarak Görmek Mümkündür...”
209. Prof. Dr. Mehmet Paçaci / “Her yerel aslinda bize evrensel bir yükle, içerikle gelebilir, gelme özelligine sahiptir ve nitekim geliyor da.”
SORUSTURMA
227. Ahmet Keles - Burhanettin Tatar- Ilhami Güler - Mustafa Aydin- Nihat Uzun - Mevlüt Uyanik
SERBEST KONULAR
245. Muhammed b. Muhtar Sankiti/Laik Olmayan Bir Demokrasi – 2
254. Muhammed b. Muhtar es-Sankiti / Çözüm Halep’tir
KÜLTÜR SANAT
263. Muhammet Çelik / Tercüme Deyip Geçme!
-Katar’in Tercüme Hareketlerine Katkisi Üzerine-
KITAP KRITIKLERI
271. Necmettin Yilmaz / Problem ve Enstrümanlariyla Yorum Meselesi
274. Sevil Türkyilmaz / Kur’an’i Kendi Tarihinde Okumak?
279. Zehra Ögüt / Türkiye’de Kur’an Islami Arayislari
Tarihselcilik, Tarihsicilik, Evrensellik, Yerellik, Tarih Üstü ve Tarih Disilik, Hermenötik…
Çokça duyulan/kullanilan bu kavramlar ne ifade ediyor? Vahy, Kur’an, Ayet, Nesh, esbab-i nüzul vb. kavramlarla iliskileri nasildir? Akademik camiada hakkiyla tartisma zemini bulabildi mi?
Genellikle birbiriyle karistirilan, zihin dünyasinda muglak/müphemligini koruyan ve bunula birlikte yafta olarak araçsallastirilan bu kavramlarin artik akademik düzlemde hakkiyla tartisilmasi gerekiyor.
Yetkin Düsünce, “Kur'an ve Tarihsellik Tartismalari: Kur'an'i tarihe gömmek ya da günümüze tasimak” basligi altinda; dosya yazilariyla, söylesilerle, sorusturmalarla ve kitap kritikleriyle bu önemli kavramlara isik tuttu.
Ayrica asagidaki sorular etrafinda bir sorusturma gerçeklestirerek farkli perspektiflerden konuyu daha da açmaya çalistik:
- Tarihsellik nedir ve evrensellik ile karsit kavramlar midir?
-Tarihselcilik kavraminin farkli kültür havzasinda dogmus olmasi bizim o yöntemi kullanmamiza engel midir?..
-Kur’an-i Kerim’in hükümlerinin tarihselligi konusunda düsünceniz nedir?
-Tarihselci yorumun Kur’an’i devre disi birakmaya yönelik bir çaba oldugu seklindeki degerlendirmelere katiliyor musunuz?
-Kur’an’in islevi tarihte kalmistir, günümüzde geçerliligi yoktur diyen tarihselci akademisyen var mi?
-Güncel sorunlari asabilmek için ‘Tarihselci yaklasim’ disinda nasil bir yöntem öneriniz vardir?
Istifade etmeniz dilegiyle…
BU SAYIDA
5. Editörden
7. Mustafa Tekin / Tarihsel(ci)lik/Tarihsicilik/ Evrensellik Ekseninde Din
18. Muhammet Özdemir / Güncel Sorunlar ve Baglamsal Deneyim Çözümlemesi
34. Kadir Canatan / Evrensellik ve Tarihsellik Ikileminde Kur’an Dili
47. Ahmet Keles / Kur’an’in Tarihselligi ve Evrenselligine Nesih Sorunu Baglaminda Bakmak
65. Recep Demir / Tarihselcilik ve Vahiy Algisi
86. Emrah Dindi / Kur’an Dilinin Tarihsel, Kültürel ve Antropolojik Dogasi
100. Mehmet Yasar Soyalan / “Okuma” ve “Anlama”nin Anlami ve Tarihselci ve Evrenselci Okumanin Ilahi Vahyi “Bugüne”TasimadakiImkân ve Yeri; Kur’an’in Hadi Olma Vasfinin Örtülmesi ve Araçsallastirilmasi Üzerine Bir Giris Denemesi
125. Esat Arslan / Bilimin Tarihselligi ve Kuran Edebiyatinin Evrenselligi
146. Yusuf Yavuzyilmaz / Türkiye’de Tarihselciligin Kökenleri
157. Sevket Kotan / TarihselciliginIslam Gelenegini Istihdami
173. Burhanettin Tatar / Hermenötik Düsünce ve Ilahiyat(çilik)
SÖYLESI
189. Prof. Dr. Ömer Özsoy / “Kur’an Vahyini Bir Ikiz Dogum Olarak Görmek Mümkündür...”
209. Prof. Dr. Mehmet Paçaci / “Her yerel aslinda bize evrensel bir yükle, içerikle gelebilir, gelme özelligine sahiptir ve nitekim geliyor da.”
SORUSTURMA
227. Ahmet Keles - Burhanettin Tatar- Ilhami Güler - Mustafa Aydin- Nihat Uzun - Mevlüt Uyanik
SERBEST KONULAR
245. Muhammed b. Muhtar Sankiti/Laik Olmayan Bir Demokrasi – 2
254. Muhammed b. Muhtar es-Sankiti / Çözüm Halep’tir
KÜLTÜR SANAT
263. Muhammet Çelik / Tercüme Deyip Geçme!
-Katar’in Tercüme Hareketlerine Katkisi Üzerine-
KITAP KRITIKLERI
271. Necmettin Yilmaz / Problem ve Enstrümanlariyla Yorum Meselesi
274. Sevil Türkyilmaz / Kur’an’i Kendi Tarihinde Okumak?
279. Zehra Ögüt / Türkiye’de Kur’an Islami Arayislari