İmparatorluklarlabirliktekilisenindehızlaçözüldüğü,dinidogmalarınbilimtarafındanyerleyeksanedildiğiondokuzuncuyüzyılınmuhafazakârortamındaBesant,VictorianDönemi’ninsimgesihâlinegelmiştümkurumlarıtektekreddettiveönceSekülerTopluluk’a,ardındanFabianDerneği’nekatılıpnihayetindeTeosofiCemiyeti’ninöneçıkanisimlerindenbirioldu.
YogayaGiriş,yaklaşıkbeşbinyıllıktarihesahipkadimYogadisiplinininfelsefesiniTeosofininbakışaçısıylainceliyorvebirbakımamücadeleninyalnızcameydanlardavesiyasetsahnesindedeğil,hemdüşünselhemdetinselzemindesürdürülmesigerektiğinigösteriyor.Zirainsanınmücadelesihiçbirzamanyalnızcabireyselyadatoplumsaldeğildir.Süreklibirbiriniinşaeden, biçimlendiren ve dönüştüren bu iki yapı arasındaki ilişki, Besant’ın deyimiyle varoluş tiyatrosunun ancak maddeüstündensahnelendiğininbirkanıtıdır.
İmparatorluklarlabirliktekilisenindehızlaçözüldüğü,dinidogmalarınbilimtarafındanyerleyeksanedildiğiondokuzuncuyüzyılınmuhafazakârortamındaBesant,VictorianDönemi’ninsimgesihâlinegelmiştümkurumlarıtektekreddettiveönceSekülerTopluluk’a,ardındanFabianDerneği’nekatılıpnihayetindeTeosofiCemiyeti’ninöneçıkanisimlerindenbirioldu.
YogayaGiriş,yaklaşıkbeşbinyıllıktarihesahipkadimYogadisiplinininfelsefesiniTeosofininbakışaçısıylainceliyorvebirbakımamücadeleninyalnızcameydanlardavesiyasetsahnesindedeğil,hemdüşünselhemdetinselzemindesürdürülmesigerektiğinigösteriyor.Zirainsanınmücadelesihiçbirzamanyalnızcabireyselyadatoplumsaldeğildir.Süreklibirbiriniinşaeden, biçimlendiren ve dönüştüren bu iki yapı arasındaki ilişki, Besant’ın deyimiyle varoluş tiyatrosunun ancak maddeüstündensahnelendiğininbirkanıtıdır.