“Bu kitabın ortaya çıkışı yaklaşık on beş yıllık bir stüdyo deneyimini matbulaştırma arzusuna dayanıyor. Kuruluşundan bugüne başta Murat Uluğ ve Elif Yeşim Özgen Kösten olmak üzere çok sayıda ismin katkı koyduğu KOÜ Mimari Tasarıma Giriş Stüdyosu; mimarlığa ilişkin temel ve güncel kavramların masaya yatırılarak tasarım yoluyla yeniden üretildiği bir deney ortamı sunuyor. Elinizdeki kitap da yıllara yayılmış söz konusu deney[im]lerin başka deneyimlerle temas ederek tartışmaya açılmasını hedefliyor.
Tasarım stüdyosunun genlerinde olan karşılaşma ortamını kendinde yeniden inşa etmeyi hedefleyen kitabın içeriğini ise stüdyonun strüktürünü biçimlendiren majör kavramlara verilen yanıtlar oluşturuyor. Kuşkusuz, matbulaşmak dışarıya açılmak anlamına geliyor. Bu doğrultuda stüdyoya zaman içerisinde katkı koymuş isimlerden –içeriden- metinlerle, stüdyoya doğrudan teması olmayan isimlerden –dışarıdan- metinler birleşiyor. Böylece kitap, stüdyo ortamına benzer şekilde bünyesinde itirazı, eleştiriyi ve çelişkiyi barındıran çok sesli bir metinler topluluğuna dönüşüyor.”
“Bu kitabın ortaya çıkışı yaklaşık on beş yıllık bir stüdyo deneyimini matbulaştırma arzusuna dayanıyor. Kuruluşundan bugüne başta Murat Uluğ ve Elif Yeşim Özgen Kösten olmak üzere çok sayıda ismin katkı koyduğu KOÜ Mimari Tasarıma Giriş Stüdyosu; mimarlığa ilişkin temel ve güncel kavramların masaya yatırılarak tasarım yoluyla yeniden üretildiği bir deney ortamı sunuyor. Elinizdeki kitap da yıllara yayılmış söz konusu deney[im]lerin başka deneyimlerle temas ederek tartışmaya açılmasını hedefliyor.
Tasarım stüdyosunun genlerinde olan karşılaşma ortamını kendinde yeniden inşa etmeyi hedefleyen kitabın içeriğini ise stüdyonun strüktürünü biçimlendiren majör kavramlara verilen yanıtlar oluşturuyor. Kuşkusuz, matbulaşmak dışarıya açılmak anlamına geliyor. Bu doğrultuda stüdyoya zaman içerisinde katkı koymuş isimlerden –içeriden- metinlerle, stüdyoya doğrudan teması olmayan isimlerden –dışarıdan- metinler birleşiyor. Böylece kitap, stüdyo ortamına benzer şekilde bünyesinde itirazı, eleştiriyi ve çelişkiyi barındıran çok sesli bir metinler topluluğuna dönüşüyor.”