Kıyasın birinci zati unsuru önermelerdir. Kıyası bilmek önermelerin yapısını ve önermelere ait hükümleri bilmeye bağlıdır. Dolayısıyla önermeler bilinmeden kıyas kurmak mümkün değildir. Keşşî, çalışmamıza medar edindiğimiz Hadâiku’l-Hakâik isimli eserinin mantık kitabını bitirirken eserini daha önceki eserlerden dokuz noktada ayırmaktadır. Bunlardan dördü doğrudan önermeler ile ilgili iken geriye kalan beşi modal önermelerin bir araya gelmesi ile onların çıkarımdaki rolleri hakkındadır. Bu çalışmada bütün mantık konularını tüketmek yerine müellifin kendisinin ayırıcı özelliği olarak vurguladığı önermeler konusu incelenmiştir.
Kıyasın birinci zati unsuru önermelerdir. Kıyası bilmek önermelerin yapısını ve önermelere ait hükümleri bilmeye bağlıdır. Dolayısıyla önermeler bilinmeden kıyas kurmak mümkün değildir. Keşşî, çalışmamıza medar edindiğimiz Hadâiku’l-Hakâik isimli eserinin mantık kitabını bitirirken eserini daha önceki eserlerden dokuz noktada ayırmaktadır. Bunlardan dördü doğrudan önermeler ile ilgili iken geriye kalan beşi modal önermelerin bir araya gelmesi ile onların çıkarımdaki rolleri hakkındadır. Bu çalışmada bütün mantık konularını tüketmek yerine müellifin kendisinin ayırıcı özelliği olarak vurguladığı önermeler konusu incelenmiştir.