Zafername, Türk edebiyatında hatırı sayılır bir şöhrete sahiptir. Çünkü alanında örnek bir eserdir. Ziya Paşa, yazdığı eseriyle özellikle Terkib-i Bend ve Terci-i Bend'iyle edebiyatımızda haklı bir yer edinmiştir. Ancak onun şöhretini, Zafername'si perçinlemiştir, denilebilir. Ziya Paşa eserini; İzmit Mutasarrıfı Mehmet Fazıl Paşa, Karantina Kitabeti'nden emekli Hayri Efendi ve Zaptiye Müşiri Hüseyin Hüsnü Paşa'nın adlarını kullanarak yazmıştı. Adları kullanılan bu üç şahsiyetten yalnız Mehmet Fazıl Paşa, Zafername'de dile getirilenleri "kabul etmeme ve düzeltme" yolunda bir "Reddiye ve Tekzibiyye" yazmıştır. İşte bu kitabın konusu, Mehmet Fazıl Paşa'nın bu "Reddiye ve Tekzibiyye"si oluşturur.
Zafername, Türk edebiyatında hatırı sayılır bir şöhrete sahiptir. Çünkü alanında örnek bir eserdir. Ziya Paşa, yazdığı eseriyle özellikle Terkib-i Bend ve Terci-i Bend'iyle edebiyatımızda haklı bir yer edinmiştir. Ancak onun şöhretini, Zafername'si perçinlemiştir, denilebilir. Ziya Paşa eserini; İzmit Mutasarrıfı Mehmet Fazıl Paşa, Karantina Kitabeti'nden emekli Hayri Efendi ve Zaptiye Müşiri Hüseyin Hüsnü Paşa'nın adlarını kullanarak yazmıştı. Adları kullanılan bu üç şahsiyetten yalnız Mehmet Fazıl Paşa, Zafername'de dile getirilenleri "kabul etmeme ve düzeltme" yolunda bir "Reddiye ve Tekzibiyye" yazmıştır. İşte bu kitabın konusu, Mehmet Fazıl Paşa'nın bu "Reddiye ve Tekzibiyye"si oluşturur.