Bu metin, uzun yıllar önce yaptığım, kısmen de olsa yayınlamaya çalıştığım ancak yayınlayamadığım bir alan çalışmanın sonuçlarıdır. Çıkış noktası, Kürt gerçeğini yoksaymanın ve aynı gerçeğin annediline dayalı tek boyutlu bir içerikle tanımlanmasının yarattığı ''algı'' bozukluklarıdır. Bir ilk açıklama olarak: Türkiye Kürtleri için Kurmança ve Zazaca diyalektlerinde en az iki ayrı annedili vardır. Kürtlük, bunlardan ayrı bir gerçeğin ve Kürtleşme de Kürtlükten farklı bir sürecin adıdır. Kürtler vardır ve / fakat hem her kürt aynı biçimde ve derecede Kürt değildir hemde Kürt olduğunu söyleyen herkes '' bölücü '' değildir; kategorik olarak ''ayrımcı'' ve aynı anlamda toplum düşmanı ve Türk düşmanı değildir. Dolayısıyla, çözüm denen şey de sadece dost-düşman tanımına dayanan ''askeri'' boyutta kalarak aranamaz ve bulunamaz. Çözüm arayışı siyasallaştırılmak, askerin dışında kalan siyasal alanları da kapsayarak kurgulanmak zorundadır. Bu çalışma, bu bağlamda bir başlangıç çalışmasıdır.
Bu metin, uzun yıllar önce yaptığım, kısmen de olsa yayınlamaya çalıştığım ancak yayınlayamadığım bir alan çalışmanın sonuçlarıdır. Çıkış noktası, Kürt gerçeğini yoksaymanın ve aynı gerçeğin annediline dayalı tek boyutlu bir içerikle tanımlanmasının yarattığı ''algı'' bozukluklarıdır. Bir ilk açıklama olarak: Türkiye Kürtleri için Kurmança ve Zazaca diyalektlerinde en az iki ayrı annedili vardır. Kürtlük, bunlardan ayrı bir gerçeğin ve Kürtleşme de Kürtlükten farklı bir sürecin adıdır. Kürtler vardır ve / fakat hem her kürt aynı biçimde ve derecede Kürt değildir hemde Kürt olduğunu söyleyen herkes '' bölücü '' değildir; kategorik olarak ''ayrımcı'' ve aynı anlamda toplum düşmanı ve Türk düşmanı değildir. Dolayısıyla, çözüm denen şey de sadece dost-düşman tanımına dayanan ''askeri'' boyutta kalarak aranamaz ve bulunamaz. Çözüm arayışı siyasallaştırılmak, askerin dışında kalan siyasal alanları da kapsayarak kurgulanmak zorundadır. Bu çalışma, bu bağlamda bir başlangıç çalışmasıdır.